Redigering på den røde bøllehatten

Nå har Marit laget hals til sin bøllehattoppskrift, oppskriften la hun ut på sin facebookside i dag og da måtte jo jeg også strikke en hals til den rødlilla bøllehatten jeg strikket.

strikket hals

strikket hals og strikket lue

Farger med litt lillanyanser i er veldig vanskelig å gjengi på bilder synes jeg, men den mest korrekte fargen på dette settet er slik den vises på halsen her på det øverste bildet..


Bildene under her er lagt inn  dagen etter innlegget er skrevet og det er dette osm er de fargene som i virkeligheten er på lua. Ikke bare bare å få til gjengivelse av riktig nyanse i akkurat denne fargen. :-) Men jeg greide det.


strikka bøllehatt med hals

strikka bøllehatt med hals

4 kommentarer:

  1. Så stilig! Hatten minner om det som var moderne i min ungdom, men de var sydd i cord-fløyel.

    Det har vært frost her i natt, så det er snart bruk for både lue og hals.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja slik husker jeg mamma hadde i kordfløyel. Men hadde de hattene noe navn?

      Slett
  2. hvor finder jeg opskrift på hals ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Du finner oppskriften på halsen som jeg skrev hos Marit som har laget denne hatteoppskriften.. Halsen ligger på hennes facebookside, Dukkesidens strikkerier..:-)

      Slett

Drevet av Blogger.