Votter i klassisk mønsterstrikk av Tove Fevang

Votter i klassisk mønsterstrikk av Tove Fevang
Omsider ble disse vottene ferdige, litt tregt går det når det er sommer og varme dager. Nå er de ferdige og klar for ny eier. 

Vottene er strikket i Klassisk mønsterstrikk etter en gratis oppskrift
som Tove Fevang har lagt ut på bloggen sin, takk til henne. Synes hele votten er fint mønster i og likte godt det mønstret inni og med kanten øverst (hullrad på brettekanten).

I oppskriften var det også pannebånd og en skal ikke se bort i fra at det også blir strikket slik at det blir et helt sett.

Vottene har jeg strikket i pure alpakka i rosa og naturhvit - det gikk med et nøste av hver farge og de er strikket på pinner 2,5mm- Morsomme å strikke var de og :-)

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott dag!

6 kommentarer:

  1. Nydelige votter! Synes de ble riktig fine i rosa. Har lagra mønsteret, så kanskje det blir et par på meg også? Ikke at jeg trenger flere vottepar altså.

    Ha en fortsatt fin mandag!

    Klem fra Ingunn som venter på oppholdsvær. Masse stor villbringebær venter på å bli plukka.

    SvarSlett
  2. Nydelige votter, likte fargene du har valgt.
    Skal huske på dette mønsteret, takk for tips :)
    Ha en fin uke videre

    SvarSlett
  3. Så fine de var :) Nydelig mønster!

    SvarSlett
  4. Fantastisk flotte vanter, nå går du vinteren varmt i møte :)
    I mellomtiden: ha en fortsatt fin sommer :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  5. Disse var skjønne. Takk for at du linker oppskriften, skriver vottene på "må gjøre"-lista mi ;)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  6. Nydelige votter i en helt herlig fargekomb ;))

    Nyt helga - Klem fra Ann Elisabeth