Marius-Selekjole i cerise og hvitt

Marius-Selekjole i cerise og hvitt

Denne Marius-Selekjolen har jeg strikket i Pure Alpaca (100% alpakka) på pinner nr. 3 og 3,5 mm. Brukte mønstret i Marius strikkeboken, der var det oppgitt at selekjolen skulle strikkes i Smarg garnet, men valgte Pure Alpaca som er et litt tynnere garn enn Smartgarnet. Jeg strikket den etter str. 4 år, derfor endte jeg opp med en selekjole for str. 2 år når den var ferdig her.

Marius-Selekjole i cerise og hvitt med hjerteknapper

Satte på hjerteknapper i tre.

Garnmengden er jeg litt usikker på fordi jeg hadde tatt en del av den første cerisefargen, men det gikk i underkant av to nøster à 50g.  i hovedfargen og litt av hvitt og mørkere rød. Vel vel det var litt av en beskrivelse av garnmenden det :-) Får være litt nøyere neste gang. Litt greit for meg selv (og kanskje for deg) å ha det nedskrevet når en skal strikke kjolen flere ganger.

Marius-Selekjole i cerise og hvitt

Kjolens mål: 2 år
Overvidde: 54 cm
Hel lengde: 60

Farger: Cerice, Naturhvit og Mørk rød

Vask: Håndvask på 30 grader, unngå skyllemiddel

Status: Solgt! 

Kjolen gikk greit å strikke og kommer sikkert til å lage flere av denne sorten.

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar om du ønsker det.


Håper alle har en flott dag!

3 kommentarer:

  1. Så lekkert seleskjørt i flotte farver. Jeg liker så godt "smådetaljer" som feks søte knapper som her :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  2. Lekker små-jente-farge på denne Mariuskjolen! Denne er sikkert morsom å strikke, men har ingen aktuell mottaker i øyeblikket. Så da nyter jeg synet av denne så lenge.

    Fin onsdagskveld ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fin! Liker fargene :)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.