Hjelpemidler og Utstyr til strikking og hekling

En liten pause i strikkingen av Vanjas varme kofte som jeg holder på med akkurat nå, så tenkte jeg at jeg skulle vise dere litt av det som jeg har som hjelpemidler og utstyr til strikkingen min.

Ugle
Nyeste innkjøp er vel denne som jeg fant på europris her forleden dag...

Etui til hekleutstyr

Enkelt å greit et penal med plass til litt av hvert i. Jeg satte inn mine heklekroker i dette og ble ganske så fornøyd med den plasseringen.

Etui til hekleutstyr


Så var jeg på finn.no her om dagen og fant ingen ringere enn denne utstillingsdukken, noe de skulle gi bort...

Litt morsomt var det da min samboer kjørte helt til oslo for å hente henne, (hun er jo like stor som meg) :-), og med henne i baksetet kjørte han henne helt til til Tønsberg for meg. Litt av et syn når han kom hit.

utstillingsdukke

Jeg synes den er kjempeflott og har allerede tatt flere bilder av dukken med luer på. Flere blir det også etter hvert...ikke bare luer her kan jeg ha alt på henne utenom votter da pga hendene.
Hekla lue


Tidligere har jeg vist dere disse tingene, legger bare ut bilder med beskrivelse av de under her..

Strikketromme - kjempeflott å ha med på tur til strikketøyet, tror jeg bestilte den hos Mauds garn. Ser også at det er mange av dere som bruker hestevesken fra biltema, og den ser jo sannelig mye bedre ut.

Strikketromme

Strikketromme

Mappe til strikkepinner fra biltema

Mappe til strikkepinner fra biltema

Mappe til strikkepinner fra biltema





Knitprovesken kjøpt i en garnforretting her i tønsberg

Knitprovesken

Knitprovesken



Rundeteller ikke så mye brukt som jeg hadde trodd og håpet på...kjøpt fra en garnbutikks facebookside

Rundeteller

Oppbevaring av diverse knapper og slikt, kjøpt på biltema den og
Skrin for knapper ol





Garnet er oppbevart i skap, bokser og cd-hyller :-)

Vel vel da er det tilbake til Vanjas varme kofte....

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott kveld og velkommen til nye følgere både her og på faceboosiden min!

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.