Deilige Brownies og koftestrikking


Nå har vi kost oss her med søte og deilige brownies. Denne oppskriften er så enkel at alle kan lage den. De fine er at en trenger heller ingen miksmaster for å få dette til og så går det kjapt å lage den.

Brownies

Forberedelser: Liten langpanne som du legger bakepapir i, jeg bruker litt av smøret som skal i kaka til å smøre litt over bakepapiret. Sett ovnen på angitt temperatur.

Ingredienser:
200 gr. smør eller margarin
4 egg
6 dl sukker
4 dl mel
2ss Vaniljesukker
5 ss Kakao
1/2 ss Bakepulver

175˚ - midterste rille
27 minutter

Slik gjør du
1. Etter du har satt på ovnen. Begynn med å smelte smøret.
2 Bland egg og sukker sammen med en visp.
3. Bland alt det tørre i en bolle for seg selv eller i litersmålet du bruker.
4. Tilsett det tørre i deigen som blir ganske fast.
5. Til slutt har du i det smeltede smøret og røer til en jevn masse.
6. Langpanna har du jo gjort klar så da er det bare å ha i røra.

Vent til stekeovnen er varma opp til 175˚.
Sett langpanna midt i ovnen og stek i 27 minutter. Ønsker du at den skal ha en litt mer fastere konsistens kan du ha den litt lenger i ovenen, eller omvent en litt bløtere konsistens, steker du den litt kortere.

Ta ut kaka og sett på en rist. Avkjøl i forma, skjær opp og legg på fat.

Jeg synes brownisene er gode slik de er, men det er også godt å strø melis over, lage en sjokoladekrem, ha vaniljekrem på, litt bær eller is ved siden av. Det er smak og behag.

PS: Det er også godt å ha i  nøtter eller sjokoladebiter i røra før du steker kaka.


Det var det, nam nam sier bare jeg,  ellers så går det i Vanjas varme kofte her hos meg, jeg er nå ferdigstrikket med bolen og holder på med ermne som jeg stikker med magic loop. Men det går sakte fremover synes jeg.




Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.