Sokker strikket fra tå til topp ble ferdig :-)

Sokker strikket fra tå til topp
Disse sokkene har jeg strikket av restene etter to par havsokker som jeg har strikket tidligere.

Var litt spent på om jeg fikk nok garn til et par til av dette garnet og det gikk akkurat nesten null garn igjenn. Jeg kjøpte meg en garnpose som skulle gi 2 par sokker, men jeg greide tre jeg :-)

Og dermed fikk jeg et par selv, men har ikke akkurat fulgt mønstret men det ble lignende iallefall.

Gode og tykke i garnet HIFA. Strikket de på pinner nr. 3,5 og da jeg hadde strikket nederste delen på begge to (brukte magic loop) - ja da knakk pinnen, og jeg satt her i campingvogna og hadde ingen annen råd enn å bruke pinner nr. 4 mm på resten (skaftet).

Da jeg startet la jeg vel opp ca 12 masker og økte i hver side - gjorde bare motsatt enn da jeg feller av til tå. Det ble litt verre med hælen, det hadde jeg ikke annet råd til enn å google og da fikk jeg en god beskrivelse av dette i denne bloggen. Fikk det til med litt småfeil antar jeg men men til meg selv så (og så er det jo sommer nå). Denne måten med strikking av sokker fra tåa og opp blir jeg garantert å gjenta. Morsomt med annen vri :-)

Så nå har jeg tykke sokker her i campingvogna til sene høstkvelder :-)

Ellers så koser vi oss fortsatt her på campingen med både soling, fisking, møte nye folk, masse sol, varme og bading, en drømmesommer i år :-) I dag skal vi gjenta middagen som på bildet under :-)

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar om du ønsker det.  
Ønsker alle en flott sommer-dag!