Strikke- og HekleProgrammer

Jeg har ofte tegnet med ruteark og blyant, brukt exel o.l til å designe mønster og gjør det nok ennå, må jeg innrømme. Men programmer og apper for både pc og telefoner som gjør dette enklere finnes, med å lage mønster med f.eks symboler og eller farger i håndarbeid som hekling og strikking finnes.

strikkeprogram


På denne siden vil jeg legge inn linker til ulike programmer både i strikking og hekling som kan være aktuelle. Nå skal det også sies at jeg selv ikke har prøvd alle disse, men legger inn linkene her både for min egen del og kanskje også din del. Programmene må som regel kjøpes men kan ofte prøves først helt gratis i en periode, mens andre er gratis.





Linkoversikten kommer også til å vokse for jeg skal legge inn etterhvert som jeg kommer over slike programmer her.

Strikking
KnitBird
Intwined Pattern Studio
KG-Chart for Cross Stich (Gratis)
KnitFoundry
KnitPro (gratis)

Hekling
Stitch Works Software
New Hampshire Software

Både Strikking og Heklinkg
SansBabel crochet

StrikkeApper for iPhone eller en iPod
StitchSketch
KnitDesigner
HappyKnitting
KnitGauge
StrikkeHjelpen


Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar og kanskje tipse om flere linker.  
 
Ønsker alle en flott dag!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for tips. Fikk lyst å prøve - og det skal jeg jammen gjøre også. Ha en riktig god dag :-)

    Ann-Elin

    SvarSlett
  2. Takk for linker. Har ønsket meg noe sånt, så da må det sjekkes ut :)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.