Bolero tar form

Nå har jeg fått ferdig bolen, med strikking. Har begynt på ermene sånn smått.
Bolero i fanamønster

Denne er ganske morsom å strikke synes jeg, men litt tregt går det pga at nesten hele bolen strikkes fram og tilbake, så nå har jeg gledet meg til å starte på ermene som jeg skal strikke rundt.

Når jeg er ferdig med ermene gjenstår det en del hekling og diverse broderings stæsj på boleroen. Fargevalget på brodereier og slikt har jeg ennå ikke greid å bestemme meg for. Har lyst på originalfargene som går i gull og grått, men det får jeg se på etterhvert.

Bolero i fanamønster

Jeg skal strikke ermene uten rutemønster nederst og bruke kun stjerneborden rundt ermleddene.
Det nederste bildet er hentet fra boken Lekre masker og Lekne string av Sidsel J. Høivik. (boka finner du her) Håper at jeg greier å få til noenlunde likt som dette da.

En liten titt i fra hagen :-)
Rododendron

Helt utrolig hvor heldige vi har vært med været i det siste, håper at det varer en stund nå :-)

Takk for at du besøkte meg, og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott dag og velkommen så mye til nye følgere - håper at jeg kan være både til inspirasjon for noen, og hjelp for andre!