Montreal-lue by Drops Design

Strikka lue


Ei lue er ferdig i løpet av de siste dagene. Jeg falt for luen jeg fant oppskrift på inne på Garnstudio i fjord, har strikket den tidligere og den versjonen finner du her.

MÅL:
Omkrets: 50 cm Kan tøyes litt
Høyde: 24 cm

Strikka lue
Denne gangen fikk jeg prøvd ut litt av ice-garnet jeg kjøpte. Brukte i den hvite fargen Merino gold (60% merinoull og 40% Akryl) Den flerfargede garnet heter Merino gold Batik og har samme innhold som det hvite. Oppgitt pinnestrørrelser på banderolen er 3-4 mm, jeg brukte str. 2,5mm på vrangborden og 3,5 mm på selve lua.

Garnet er ok og strikke med, men inneholder akryl som mange ikke liker, men når det er iblandet med annet materiale som merinoull så synes jeg det er helt ok. 

Disse nøstene kommer i 100 gr. nøster og det gikk med ca 40 gr totalt av garnet.

Resultatet ble en myk og lett lue og helt sikkert kløfri. Ja og oppskriften den ligger her

Strikka lue

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott dag!

2 kommentarer:

  1. Så fint mønster :) Tror jeg må sette denne også på lista mi ;)

    SvarSlett
  2. Denne lua ble skikkelig fin! Nydelige farger du har brukt! Spennende å høre om det garnet....

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett

Drevet av Blogger.