Mariusgenser i rosafarger og hvitt

Mariusgenser
Ennå en mariusgenser med rundfelling str. 1 år ferdig for levering :-) Etter at jeg strikket den forrige blå så tenkte jeg at jeg må jo også lage en i rosa og.

Jeg var litt i tvil i går om hvilken farge jeg skulle velge rundt halsen, jeg hadde liggende 2 farger her til dette, og så kunne jeg jo også laget den i den hvite og :-) Men gode råd fikk jeg fra strikkesida på facebook når jeg la ut dette bildet med spørsmålet.

Mariusgenser



Jeg brukt Merinoull (100% ull - superwash) fra sandnesgarn. pinner nr. 3 og 3,5.

Målene ble:
Overvidde: 56 cm
Hel lengde ca: 38 cm
Ermlengde målt under ermet: 19 cm


Farger:
Lysrisa nr. 3911
Natur nr. 1002
Mørk rosa nr. 4042

Oppskriften fant jeg i Mariusboka - Klassikere, historier og oppskrifter.

Noen lue ble det ikke med denne genseren, det holdt ikke med det rosa garnet, så da får det være. 

Så nå er det blitt to slike til ettåringene. :-)

Mariusgenser




Mariusgenser


Status: Solgt!
Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott ettermiddag og kveld!

2 kommentarer:

  1. Nydelige Mariuser! Går ut fra at det er et smart garnvalg til slike smårollonger også.Jeg er i gang med en i størrelse 4 år, blå, hvit og rød. Jeg bruker Falk fra lageret og litt nyinnkjøpt. Skikkelig artig mønster å strikke, synes jeg.

    God 17. mai fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelige gensere i fine sarte farger. Marius slår aldri feil.
    Ønsker deg en strålende 17. mai :)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.