Marius med rundfelling i alpakka

Denne genseren har jeg nå gått å tenkt på et halvt års tid, at jeg skulle strikke med rundfelling og ribbestikk.


Marius med rundfelling

Marius med rundfelling


17 mai startet jeg på denne her og har nå greid å få den ferdig, har feilet litt fordi jeg måtte sjonglere mellom to oppskrifter fra mariusboka. Jeg brukte denne gangen Pure Alpaca fra ICE. Strikket på pinner nr. 3mm hele genseren utenom halsen den brukte jeg 2,5mm på. Det gikk med ca 6,5 nøster cremefarge og åpnet et av hver av de andre fargene.

Alpakkaen har mange kvaliteter her i norge, og denne Pure Alpaca fra Ice finner jeg ikke noe å sammenligne med herifra, men virker litt hardere enn alpakka fra drops. Genseren ble myk og god og passet meg på en prikk.

Deilig og strikke noe til meg selv for en gangs skyld.



Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en flott dag!

7 kommentarer:

  1. Den genseren ble lekker! Og for en fart du har hatt på strikkinga! Utrolig at du er ferdig allerede. Nydelige farger!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefin Mariusgenser, likter godt modellen og fargene du har valgt! :)

    SvarSlett
  3. Så lekre farger :) Sommerlig og fin :)

    SvarSlett
  4. Denne Mariusen ble virkelig super. Nydelige farger du har valgt. reine smykket.
    Klem

    SvarSlett
  5. Sittet en god stund nå, tittet på alt det fine du lager :) nydelige farver og mønstre, du verden så mye flott det er å finne på siden din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk det er alltid godt å høre slikt Rigmor og alle dere andre her som kommenterer. :-)

      Slett

Drevet av Blogger.