Bestilt og mottatt garn fra Tyrkia



For noen dager siden fikk jeg garnet jeg bestilte hos iceyarns.com i Tyrkia. Det er helt utrolig det der med hvor lynraskt de greier å få det levert hit og atpåtil på døra. Jeg bestilte kl. 17.20 og kl. 17.53 ble det allerede sendt og på veg hit.
Dagen etter ringer de fra DHL (som frakter garnet) klokken 12.04 og spurte om jeg var hjemme. Jeg var ikke det da og måtte få de til å komme litt senere så kl. 13.33 kom de med garnpakken. Så her har nok de som sender ut garn her i norge noe å lære av, for hurtigere levering har jeg aldri opplevd før.

Garnet som dere ser på bildene er fra tre bestillinger på tilsammen $128,80 inkl. frakten - det tilsvarer ca 700-800 kroner. Billig må jeg si.
Det øverste mørkerøde er Virgin Wool De Luxe 100% Virgin ull.
Det fremste flerfargede garnet er et garn som jeg tenker det kan bli strikket sokker av, det er 40% Merinoull og 60%acryl.
De to hvite pakkene til høyre, de røde til høyre nederst, det mørkeblå nederst og det grønne øverste, inneholder er Pure Alpaca 100% alpakka
Det grønne nederste er Virgin wool Deluxe 100% Virgin ull.

På bildet under er fra ei tidligere bestilling men er tatt med i beregningen over:
Det Blå, Hvite og Grå er Merino Gold er 40% Merinoull og 60%acryl.

Bestilt og mottatt garn fra Tyrkia

 Har du handlet fra iceyarns noen gan, hvis ikke vil jeg råde deg til å holde deg under 200 kroner når du hanlder for å unngå toll og moms. Skal du bestille mye garn kan du enkelt gjøre dette ved å bestille først en gang, vente til du får epost om bekreftelse på dette. Så gå tilbake og handle videre.

Jeg har aldri strikket av noe garn fra iceyarns tidligere, så det blir spennende å se hvordan det blir, både med tanken på hvordan det er å strikke med og kvaliteten på plaggene.

Har du noen erfaringer med garn fra Tyrkia, del gjerne dine erfaringer i kommentarfeltet. :-)

Takk for at du besøkte meg og leste dette. Legg gjerne igjen en kommentar.  
Ønsker alle en fin kveld!

3 kommentarer:

  1. Det var litt av en leveranse! Mye fint garn! Nå blir det spennende å se hva du strikker av det og høre dine erfaringer med garnet.
    Det er nytt for meg, så jeg avventer litt. Det er mer enn nok i lageret, og så er det visst Drops-salg også.....

    God 17. mai fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jeg forsøkte å bestille, men frakta var veldig dyr. Kostet rundt 150 kr i frakt. Var det samme pris da du bestilte?
    Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. hei anonym, det der med frakt husker jeg ikke nå, jeg bestilte med DHL og da fikk jeg garnet levert rett på døra omtrent dagen etterpå, og de ringte først og hørte om jeg var hjemme. Det er dyrere frakt å få det slik enn vanlig postgang. Husker ikke hva jeg betalte. Vanlig postgang tar veldig lang tid iallefall :-)

      Slett

Drevet av Blogger.