Strikket babylue i rosa

Husker du de babybootiene jeg strikket her om dagen, nå har de fått ei lue med falske fletter som passer til. Størrelsen på settet er 0-4 mnd.

Strikket babylue



I mangel på modell ble lua fylt med putevatt, må få kjøpt meg ei dukke snart som kan brukes til modelljobben.

Strikket babylue i rosa

Mønstret har jeg fått tak i hos dukkesiden med design av Marit Kirkholt, lua hører til et sett med  både lue, sokker, jakke og bukse for jente og gutt og heter Lillegutt/Lillefrøken 0-4 mnd.

Jeg har brukt Merinoull fra sandnesgarn, i rosafargen 3911 og på pinner nr. 3,5mm Bildene viser her to helt ulike rosafarger men det får jeg ikke gjort noe med nå. Den opprinnelige ligner mest på bildet med sokkene i. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder som er litt mer lik originalfargen, men jeg måtte bare vise dette nå :-)

Strikket babylue og babysokker i rosa








5 kommentarer:

  1. Ååå så søt den luen og de sokkene var :) God påske, fra Beth

    SvarSlett
  2. Lekkert sett! Koselig å strikke klær til småfolk!


    Riktig god påske fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Nydelig, herlig sett til ei lita jente.
    God påske til deg!

    SvarSlett
  4. Så nusselig den var! Ha en fantastisk påske!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.