PT-Kjolen ferdig i lilla

Strikka PT-Kjole
Da ble jeg ferdig med min første strikkede kjole :-) Søt kjole for 2-åringen ble dette på hel lengde på ca 50 cm.

Jeg valgte fargenyansen lilla med hvitt i denne kjolen, på pinner nr. 3mm og oppskriftsheftet fra PT-design Baby nr. 19. Fordi butikken jeg handler garn på ikke hadde Pt Pandora garnet så brukte jeg Mandarin Petit fra Sandnes garn.

Strikka PT-Kjole

Kjolen var morsom å strikke med stadig noe nytt som dukket opp helt til siste omgang. Da fikk jeg lært meg å hekle krepsemasker som er siste kanten rundt nede. Det eneste jeg ikke likte med strikkingen var at garnet hadde en tendens til å dele seg, og at jeg ikke hadde trepinner å bruke.

Ha en Kos dag.

3 kommentarer:

  1. Lekker, liten kjole! Denne blir perfekt til ei prinsesse!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den ble herlig! Likte farvene veldig godt :)

    SvarSlett
  3. Super søt er kjolen... riktig fin i våren... nå med fin været.
    Ha det riktig fint. Hilsen sender deg Viola

    SvarSlett

Drevet av Blogger.