Tova barnevotter i Kauni

Da ble dette barnevotter isteden for votter til dame, etter to runder i maskinen så endte det slik. :-) Men de ble fine synes jeg.


Tova barnevotter i Kauni

Jeg strikket disse i Kauni EQ på pinner nr. 5,5mm, etter strikk ble de lagt inn i vaskemaskinen på 40 grader på det misnte programmet jeg har. Etter en times tid var de ferdige og jeg synes ikke de var blitt tovet nok. Da la jeg de i maskinen igjen på det høyeste programmet jeg har på 40 grader denne gangen, dette endte i at det ble barnevotter.

Tova barnevotter i Kauni


De ble fint tovet syen jeg og akkurat passe tykke og litt tynnere enne de jeg har laget i fritidsgarnet fra sandnesgarn.

Tova barnevotter i Kauni





Tova barnevotter i Kauni




Tova barnevotter i Kauni



Mål er tatt flatt på bordet.
Str. ca 8-10-12 år
Lengde: 21 cm
Lengde fra tommer og opp 9
Bredde: 9 cm
Farge: Lilla og grønntoner
Mønster: Eget hode etterhvert som jeg strikket

Vottene ligger for salg i min butikk


3 kommentarer:

  1. Toving kan være en risikosport, men det gikk jo bra likevel for deg her:) Nydelige farger på vottene!

    SvarSlett
  2. Det er alltid spennende med toving. Ingen fare når resultatet blir godt. Det hender det blir hardt og helt håpløst også. Jeg har heller ikke prøvd å tove dette garnet. Det blir stort sett Vamsegarn og Finull jeg bruker.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn som nesten snør ned.

    SvarSlett
  3. Så fin effekt det ble med det garnet! Spennende med toving syns jeg, man vet liksom ikke hva man ender opp med ;)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.