Strikka babysokker i babymerino med link til oppskriftskilde

Når jeg satt her og leste andre blogger her om dagen hadde bloggen  "Bundingen" noe som falt godt i smak. Hun hadde strikket babysokker, med link til ei oppskrift som har rykte for babysokker som ikke faller av. :-) Dette måtte jo jeg og prøve meg på tenkte jeg, og som sagt så gjort.

Jeg strikket på pinner nr. 2,5mm og brukte Babymerino med 100% merino og som kan vaskes i maskinen på 40 grader

Nå er de ferdige.

strikka babysokker i rillestrikk

strikka babysokker i rillestrikk

Str. 0-2 mnd
Fotlengde: 8 cm
Høyde på legg: 12 cm
Lengde med kant brettet:  7 cm
Oppskrift her


Her holder snøen på å tine bort, det er kommet mildvær :-(, hadde håpet vi kunne slippe unna dette nå som det var så fint her med lett snø. Men men det kan jo endre seg for alt en vet :-)

Ønsker nye følgere både her og på facebook ♥-lig velkommen, og da får alle ha en riktig flott søndag.

7 kommentarer:

  1. Kjempefine! Dette er et av mine favoritt mønster, har strikket mange av disse :)
    Flott farge du har brukt.
    Ønsker deg en flott søndag.

    SvarSlett
  2. Så fine de ble! Nydelig farge! Takk for at du linka til bloggen min!

    Fortsatt fin søndag! Vi har vært på ski, bare noen runder i lysløypa på nullføre, men godt å komme seg ut en tur.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Søte sokker! Det har kommet noen lignende av pinnene mine den siste tiden også, de blir alltid fine! Jeg har brukt en litt annen oppskrift, men de ser like ut:)

    SvarSlett
  4. Hei! Har strikket disse men synes de blir mye større enn til nyfødt? Har du et forslag til antall masker etc for nyfødt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Stine Du kan kanskje bruke mindre pinnestr. med litt mindre masker. samtidig kan du også strikke fotlengden ned i ca 8,5 cm. Lykke til!

      Slett
  5. Hvordan øke oppskrift til 8-10 mnd

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kjersti om du skal øke størrelsen kan du bruke litt tykkere garn og et halvt nr. strørre pinner.. det blir vel det enkleste.. :-) Eller øke maskeantallet og øke strikking av lengden, om du leser i oppskriften er dette til 2 størrelser. Du kan sikkert forsøke med et par masker ekstra i opplegget, :-)

      Slett

Drevet av Blogger.