Ol-lue i alpakka

Ol-lue

Hekla ol-lue ble det her i huset også. Denne lua er heklet på pinner nr. 4,5 og 5 mm i garnet Alpakka fra drops og Baby Meriono fra Gjesdal.

Ol-lue i alpakka

Jeg er jo ikke den mest erfarne hekler akkurat, men fikk det til etter å ha rukket opp 5 ggr. Jeg forsøkte først å lage den i halvstaver men syens at skjøten bak ble litt for overveldig og synlig. Skjønner ikke hvorfor, jeg prøvde med å hekle med smygemaske inntil neste omgang og starte med 2 lm og 3 lm men uansett hva jeg gjorde ble den synlig. Så derfor falt valget på fastmasker :-) Jeg heklet lua fra toppen og ned og, lagde magisk ring og heklety 12 fm i rinen før jeg strammet til, og økte ut til jeg hadde 74 masker rundt og heklet deretter ned. Oppksrifen er vel noe slik som den som jeg har som nr. 1 i dette innlegget.

Hadde ikke noe flagg så her ble det sydd på fra et bånd, og det synes jeg er egentlig nok. :-)

Lua er målt flatt på bordet og er 24 cm bred (passer til meg akkurat) og 29 cm lang, det gikk med to nøster alpakka og en liten slump rødt (3 omg.)

Produktet er solgt

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.