Mariuslue til mariusdressen ferdig


Innimellom all heklingen har jeg fått tid til litt strikking på en Mariuslue til Mariusdressen jeg strikket og la ut her tidligere.
I natt ble jeg fri for garn til heklingen av ol-luene så da fikk jeg endelig tid til denne Mariuslua som dressen har ventet på. Så nå er den ferdig strikket med øreklaffer, strikket icord til bånd, og laget en liten dusk som jeg satte på.

Strikka Mariusdress med mariuslue

Strikka Mariuslue

Mariusdress med lue



Mål på denne lua er målt flatt på bordet:
Bredde 18,5 cm kan strekkes til 21 cm
Høyde fra vrangbort til dusk er ca 17-18 cm
Status: Solgt! 

Oppskriften er fra Mariusboka der dressen også er strikket fra denne boka.

Oppskrift på dusk finner du her

Men nå MÅ det ut og hentes mer lyseblått garn.

Ha en fin dag alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Lue var det som skulle til. Kjempefint sett! Skal si du er produktiv! Synes du har noe nytt å vise fram hele tida.

    Her er sola på besøk, nysnø i skogen og det frister med en liten skitur før stafetten.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var litt morsomt å lage den lue med de små øreklaffene på :-)

      Slett
  2. Veldig fint sett! Og fargevalget er og blir fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja var fine farger synes jeg og..:-)

      Slett

Drevet av Blogger.