Marius på pinnene - og trenger Din hjelp, ja deg :-)

Mariusdress på pinnene
Har nå holdt på i ca 4 dager med en liten babydress i mariusmønster, dette blir mitt første ordentlige mariusprosjekt, og strikker fra oppskriften i Marius strikkebok. Kanskje litt sent ute i forhold til resten av strikkenorge som jeg har sett.

Jeg har nå strikket ferdig selve bodyen og har begynt på armene men i oppskriften finner jeg ikke ut av hvor langt jeg skal strikke ermene før jeg skal begynne på mønsteret. (armene skal jeg montere på etterpå). Er det noen der ute som kan være så snill og hjelpe meg litt med dette, jeg strikker i str 3 mnd. Legg gjerne igjen en kommentar her hvis du har en anelse om dette.

Ellers så kom det inn en bestilling på tova tøfler i går her, og det er sannelig lenge siden jeg har strikket nå, så det skal bli moro. Bilder av både tøflene og mariusderessen kommer her senere.

Ønser alle en alletiders uke!

5 kommentarer:

  1. Hei,
    Jeg har ikke strikket denne og jeg har heller ikke mønsteret, men jeg tenker at om du ikke får hjelp av noen som har strikket den så ville jeg telt omgangene som skal strikkes i mønster på ermene og målt på selve dressen der du strikket mønster og sett hvor langt det kommer til å bli. Så har du vel et mål på hvor lange ermene skal bli til slutt? Da kan du regne ut hvor mange cm du må strikke før mønsteret begynner.
    Håper det ordner seg for dette blir sikkert en nydelig dress.

    SvarSlett
  2. Spørs hvilken størrelse da: Strikk brod 3/4 cm, strikk til 7/9/11/14 cm så mønster

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk ikke opp hele innlegget ditt før nå:P (Så ikke hvilken størrelse det gjaldt. Men nå kan du jo skrive opp alle målene i boka, til senere;) ) Lykke til!

      Slett
  3. første var 0-3 mnd, 6 -9 -12 mnd . Som jeg ga deg cm på:)
    Håper det var til hjelp! Armene skal bli totalt 14/16/18/21 cm eller ønsket lengde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker så mye for god tilbakemelding, fant jo ut at lengden på ermene sto i oppskrifen. Men det var godt å få det litt bedre forklart, nå har jeg notert det du har skrevet i oppskriften så jeg kan ha det til senere.