Hvordan strikke med Magic Loop

Hvordan strikke Magic Loop
Å strikke magic loop blir mer og mer utbredt, jeg benytter det til omtrent alt jeg strikker av sokker, votter, luer, armer, osv
Metoden kan kanskje virke litt forvirrende i starteten men det går ikke så lang tid før du er inne i dette.
Magic Loop er en fin måte å strikke på når en strikker to ting som feks sokker eller armer. For det første så er det enklere å få strikketøyet likt med tanke på både omganger, økninger osv. Ikke minst så slipper du å starte på nytt med f.eks sokk nr. 2. For min del så har jeg aldri vært så veldig glad i å strikke rundt på settpinner, og er glad jeg lærte meg denne måten å strikke på.

Filmene under viser deg hvordan, ser at hun tar i bakre maskedel men dette er bare å se bort i fra og strikke som du selv ønsker.

Magic loop Grunnleggende
I den første videoen får du se magic loop basic - Her viser Liat Gat deg alt det grunnleggende for å strikke med magic loop metoden.

Magic Loop med 2 opplegg
Videoen uner viser hvordan du strikker med magic loop og har to opplegg på pinnen som f.eks til votter eller armer. Her trenger du 2 nøster når du begynner ellers er det samme prinsippet som i videoen over.

Det finnes også flere måter en kan strikke dette på som f. eks med to rundpinner, men dette har ikke jeg prøvd og går egentlig ut på akkurat det samme.

Videoene er laget av Liat Gat og ligger på YouTube

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker å lære nye ting, og da jeg kom over dette innlegget ditt, tok det ikke lange tiden før jeg var i gang med å forsøke magic loop selv. Og jeg må bare si at jeg er helfrelst! Jeg skal kaste alle settpinner og 40 cm rundpinner - kommer aldri til å bruke de igjen! Tusen takk for at du delte dette tipset!

    Hvordan går det forresten med deg og strikkemaskinen? Hilsen Ingunn fra www.tidtilovers.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingunn du må ikke kaste ale settpinnene, :-) !!! Strikkemaskinen ga jeg opp for ei stund siden og den er nå hos en annen eier.... :-)

      Slett
    2. Neida, jeg skal ikke kaste en eneste strikkepinne :-) Men de kommer nok til å bli betydelig mindre brukt ;-)

      Dumt du og strikkemaskinen ikke ble venner. Men jeg ser at du har mer enn nok med å henge fingrene i, så det er vel kanskje ikke så farlig :-)