Hvordan maske sammen

Hvordan maske sammen
Jeg har selv slitt litt med å maske sammen for å få best mulig result på strikketøyet. Jeg kom over denne videoen for å få lært dette, derfor tenkte jeg at det er kanskje flere som har det på samme måte så derfor deler jeg den.

Å maske sammen er fint å bruke til sammenmasking på skuldre, babyplagg, puter eller andre strikkinger hvor en ønsker at sømmen skal være usynlig og og uten harde sømmer.

Maske sammen i rettmasker
Marte Helgetun har i sin Strikke-ABC laget en video med hvordan make sammen rettmasker.



Maske sammen riller
Denne videoen er laget av PaaPinden.dk, her viser hun på en super måte hvordan man masker sammen i strikking for å få riller. 





Make sammen Vrangbord
Maske sammen vrangbord - rett og vrangmasker av Wendy Easton



Usynlig søm
Har du to ender som er felt av kan dette være en aktuell metode å bruke når du skal få sammen delene.

4 kommentarer:

  1. Så kjekt, jeg sliter alltid med hvordan jeg skal begynne og å få det pent.. Må studere den nøye.. :-)
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  2. Dette er heller ikke min sterkeste side. Takk for tips!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Den beste måten å se/lære sammmenmasking på,er å se på en sånn fin tegning som du har. Men"alderdommen"og dårligere syn de siste årene gjør at jeg synes det er pyton å maske sammen sort,mørkeblått,koksgrå...Det ser jeg på skuldrene på Mariusgenseren til min kjære......

    SvarSlett
  4. Nå har jeg også lært å maske sammen !!! Hurra ,,,dette var morro :)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.