Hekling av ol-luer

hekling av ol luer
Det som foregår her i gården for tiden er disse ol-luene holder på med lue nr. 5 i dag. Helt utrolig hvor populære disse luene har blitt nå. To pakker er sendt av gårde, en er på veg til postkontoret nå, den som ligger ferdig der skal selges og den som hekles i nåværende stund er det bestilling på.

Den første lua heklet jeg i alpaca fra drops, men fargen var ikke helt der den skulle være, så fikk de inn garn i butikken her og da fikk jeg kjøpt meg Lanett Babyull som det hekles av her nå. Tenker på at alt det lyseblå garnet var både rensket fra butikker og leverandører, helt utrolig bare det. Hvist alt garnet skulle gå til luer - ja da er det jaggu mange slike luer rundt omkring i norge nå.

Jeg har ikke hatt tid til å lage en slik til meg selv ennå så det får komme senere, jeg synes den blåfargen sammen med det røde gjør seg skikkelig fint.
Måten lua er heklet på er også bra synes jeg for den er veldig lett og tilpasses, så her kommer det helt sikkert flere av disse etter hvert.

Luene jeg har heklet har vært i fastmasker og halvstaver som det som er på bildet over her. Noen snakker om at den originale lua er pjonet, mens andre mener at lua er heklet med doble fastmasker, hvem vet hva som er riktig. Jeg synes iallefall at halvstaver blir det fineste foreløpig.

ol-lue 2014

Holder også på med ei lue til mariusdressen jeg strikket, men den får ligge inntil videre, ønsker alle en flott dag. Takker også for fine kommentarer og nye ønskes også velkommen. :-)




4 kommentarer:

  1. Hei.
    Tar du imot bestilling på ol merket til luen?

    Mvh
    Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei dessverre kan jeg ikke det fordi OL-ringene er patent beskyttet.

      Har sendt epost og fikk dette svaret:

      "De olympiske ringer er beskyttede varemerker. Det vil si at de er registrert hos Patentstyret og vel innarbeidet, og kan derfor ikke benyttes kommersielt av andre enn IOC. Det følger av varemerkeloven. IOC vil derfor ikke tillate at ringene benyttes."
      :-(

      Slett
  2. Hei :) hvor legger man inn bestilling ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Send meg en mail
      hallvardsdottir@hotmail.com

      Slett

Drevet av Blogger.