Gratis oppskrift til OL-Lua

Gratis oppskrift til OL-Lua
OL-Lua er i vinden som aldri før. Det er mange som lurer på oppskriften på denne, da jeg kom over linken til oppskrifter så tenkte jeg at dette må jo kunne deles med dere. Det finnes mange varianter med oppskrifter til denne, den ene fant jeg på sparkjøp og den andre på klikk.

Ol-lue 1:
Lua fra sparkjøp er heklet i dobbel babyull 100% merino
Pinner nr. 4
Fargene som er brukt for å få en mest mulig likhet er:
804 lys blå
823 mørk-rød

Fra Sparkjøp: Oppskrift finner du her

Ol-Lue 2:
Denne lua er strikket i Babyull fra Dalegarn. Klikk har oppsrkiften fra Garnkurven liggende ute og strikkes for des meste i halvstaver: Oppskrift  finner du her





3 kommentarer:

  1. Takk for link til oppskrift:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, denne lua så ganske bra ut og så starter den i toppen og blir litt enklere å tilpasse. Jeg har ennå ikke kommet så langt at jeg har heklet den selv ennå, men den står på lista. :-)

      Slett
  2. Hei! Ja dette er jo veldig bra. Har vært diskutret om lua er helka eller hakka.

    SvarSlett

Drevet av Blogger.