Mintgrønne votter i silke, mohair, alpakka og ull

I disse vottene har jeg brukt garnet hverdags (du store alpakka) sammen med SilkMohair (sandnesgarn). Denne blandingen strikket jeg på pinner nr.4 og fikk et par jeg godt kan kalle for damevotter. Laget først en liten foldekant og strikket de deretter rett opp. Mønstret er det samme som jeg brukte på disse vottene som i tilleg til annen garntype også er tovet.

Foldekanten kan man velge om man ønsker den nedbrettet eller ha den oppbrettet.

Mintgrønne votter i silke, mohair, alpakka og ull


Målene er tatt flatt på bordet.
Str. Dame
Hel lengde: 28 cm
Lengde fra tommel til tupp: 14 cm
Bredde: 10,5 cm

Farge: Mintgrønn og Naturhvit
Garn:
Hverdags (60% fineste alpakka)
SilkMohair (40% Mohair, 155 ull og 25% silke)

Mintgrønne votter i silke, mohair, alpakka og ull

strikka votter




6 kommentarer:

  1. Dette var en ny og fin variant! Sikkert supert å blande de to garnsortene. Koselig med damevotter! By-votter kaller jeg det.

    Ha en fin søndag! Her snør vi nesten ned....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Åå de vottene var kjempe fine:-) Sånne kunne jeg tenke meg å strikke også:-)
    Lene

    SvarSlett
  3. Nydelige votter, riktig penvotter.
    Så fint med foldekanten :)

    SvarSlett
  4. Så nydelige votter!!! Disse må jeg også prøve meg på

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  5. Alldeles skjønne votter! Happy Knitting!

    SvarSlett
  6. Disse var nydelige:)
    Slike vil jeg også ha. Kjempesøte med den foldekanten
    Klem

    SvarSlett

Drevet av Blogger.