Mine første votter i Kauni

Dette er mine første votter som jeg har strikket i garntypen Kauni. Jeg har hatt dette nøstet liggende en god stund nå og prøvd på et par ting men rukket opp igjen, men denne gangen fikke jeg strikket disse vottene, mmm hmm - ja jeg MÅTTE BARE tove disse også, som alt annet... hihi..

Tova votter i Kauni EQTova votter i Kauni EQ

Jeg startet etter et bilde jeg fant på nettet, og hadde strikket opp til tommelen da jeg fant mønstret på norsk hos ei på Ravelry

Jeg har strikket de på magic-loop (Strikker begge samtidig på en stor rundpinne), pinner nr. 5mm. Jeg hadde et nøste som jeg delte i to og fant fram til samme fargenyanse på hvert av nøstene og strikket votten.
Når jeg kom til tomlene ble det litt verre- her kunne jeg jo ikke strikke to av akkurat samme farge. Fikk mange råd på facebookgruppen for Kaunistrikkere, om hvordan jeg skulle lage disse, ensfarget grønne eller orange, eller om jeg skulle kjøpe et nytt nøste.
Jeg kjøpte et nytt nøste i dag som jeg hespet opp 4 nøster i fargene lilla og rødt slik at jeg hadde 2 nøster til hver tommel. Resultet ble striper på tommel med nesten samme fargenyanse :-)


Etter at jeg hadde strikket de ferdig, havnet de i min vaskemaskin sammen med en desj milo, på 40 grader. Etter min mening er vottene helt perfekt i tovingen etter hvordan jeg ønsker, de hverken for tykke eller for tynne akkurat passe.


Mål er tatt flatt på bordet.
Str. Dame
Hel lengde: 25cm
Lengde fra tommel og opp 14
Bredde: 11,5 cm
Farge: EQ (Regnbuegarnet)
Garn: Kauni
Innhold i garn: 100% ull




3 kommentarer:

  1. Åååå, de så deilige ut, fine var de også :)
    Må strikke meg votter jeg også, strikker til alle andre, men har ingen selv.
    Nyt uken videre!

    SvarSlett
  2. Rett og slett herlige votter!

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  3. Så vakre votter! Kauni-garnet er flott, men blir litt stift synes jeg... Kanskje bedre når det blir vasket/tovet? Hva sier du? Jeg har ett par nøster liggende... Usikker på hva jeg skal lage...
    Oppdaget at det finnes en gruppe på FB for Kauni strikkere ;) Har spurt om medlemskap, sikkert noen gode ideer der også.

    Klem!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.