Helskjønn Tubehals i Kaunis regnbuefarge

Denne halsen har jeg strikket i Kauni EQ på pinner nr. 5,5 mm. Skylt opp på 30 grader, noe som ga et herlig mykt resutat. Jeg synes garnet Kauni blir både mykt og godt etter en tur i maskinen.

Tubehals i Kauni

Strikket Tubehals i Kauni

Halsen er strikket på rundpinne med 80 masker i glattstikk ca 30cm, avslutningskanten er et hullmønster som minner meg litt om ananasmønstret. Avsluttet med en elastisk heklekant (forklaring hos dropsvideoer) der jeg heklet av alle maskene og laget små picoter i noen av buene.

Og den "berømte" Tovingen da.
Var som vanlig spent på tovingen etter at jeg hadde lagt den i maskinen, og denne gangen og ble resultatet godt. Jeg hadde maskinen på 30 grader på det lengste programmet jeg har på min masin og sentrifugen på 900.

Når du blar deg nedover i bildene til bilde nr. 2, så fant jeg også ut at jeg kunne  snu halsen og da får en jo helt annen hals og andre farger, smart!

Tubehals i Kauni

Tubehals i Kauni
Tubehals i Kauni
Tubehals i Kauni

Mål er tatt flatt på bordet.
Str. Voksen/ungdom
Hel lengde: 45cm
Bredde: 26cm og 36,5cm på de bredeste
Farge: EQ (Regnbuegarnet)
Garn: Kauni
Innhold i garn: 100% ull
Mønster: her

Solgt

5 kommentarer:

  1. Nydelig hals i herlige farger og smart å snu den på hodet, så ble det en helt annen hals :)
    Lekker - og tank for link, den er nå lastet ned... Så da er det bare å vente på at tiden skal strekke til :)
    Klem!

    SvarSlett
  2. Det var virkelig en flott hals!! Farger til å bli glad av:-)

    SvarSlett
  3. Hmmm, jeg skal spørre om hjelp nå - når jeg begynner på mønsteret, så står det hopp over dei grå rutene, men hva skal jeg gjøre med dei første 8 maskene da? (jeg skjønner at man hopper over dei som har blitt borte, men har er jo dei der).

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei nå er det ikke jeg som har laget dette mønstret, men jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan. I hullmønster er det ofte tegnet opp ruter som en ikke skal bry seg om. I dette tilfellet tenker jeg at du er der du skal starte på mønstret og da skal jeg hjelpe deg i gang.
      Når du starter me dette mønstret gjør du følgende på første omg.
      (Kast - Strikk en maske - Kast - Strikk to masker rett sammen - Strikk 15 masker - Strikk to masker rett sammen.) Det som står inni parantesen her er det du skal gjenta hele omgangen rundt. Dette er alle maskene som ikke er merket grå, i diagrammet skal du ikke bry deg om de som er grå. Strikk kun etter de rutene som er hvite, Dette er fordi det vil bli en økning ettersom du strikker mønstret.

      Håper dette var til hjelp. Hvis ikke kan du jo også kontakte hun som har laget mønstret, det ligger link i denne posten. :-)

      Slett
    2. Tusen takk for et rask svar! ;) Nå skjønte jeg!