Grønn og skjønn - Lett tovet ullvotter i alpakka

Dette blir vottepar nr. 2 i denne fasongen. Her har jeg strikket i 2 garntyper på pinner nr. 4 og 4,5. Garn som er blandet er Faerytale fra du store alpakka, og Alpakka fra Sandnes garn. Begge disse garntypene består av 100% Alpakka som gir et veldig mykt og godt resultat. Kanskje litt knotete å strikke, burde muligens ha gått opp i pinnestr. men siden det var votter og jeg ønsket et tett resultat gjorde jeg som jeg gjorde.

Lett tovet ullvotter i alpakka


Etter strikkingen har jeg skylt opp vottene og de har denne gangen fått seg en tur i tørketrommelen. Tankte at da fikk jeg bedre kontroll på tovingen, etter ca 1/2 time i trommelen var jeg fornøyd med tovingen og.

Lett tovet ullvotter i alpakka

Vottene ble ikke så tykke (egentlig akkurat passe), de ble myke og er garantert varme, har hørt at alpakka varmer 4 ganger så mye som vanlig ull. ???

Lett tovet ullvotter i alpakka

Og bretten kan man enten ha oppe eller nede :-) De andre jeg strikket i denne type mønster finner du her.


3 kommentarer:

  1. Disse ble også fine! Lekkert med den mansjetten! Tovet alpakka er sikkert supervarmt. Det kan nok trenges i disse kalde dagene.

    Ha en fortsatt fin onsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Skal si du produserer votter for tiden. Og så fine votter da, så her er det bare og fortsette :)
    Disse så utrolig deilige ut.
    Ha en strålende dag.

    SvarSlett
  3. Åh - lekker farge! Jeg må nok benytte meg av tilbudet ditt å strikke slike votter jeg også!

    Fredagsklem, Lene Sofie

    SvarSlett

Drevet av Blogger.