Årets første lue ferdig

Vel overstått og godt nyttår!

Strikka luer


Det første jeg har fått færdig i år har blitt denne brune strikkalua, som jeg har strikket på pinner nr. 4 mm med opplegg på 100 masker. Etter vrangborden strikket jeg annen hver omgang rett, så en omg. rett og vrang. Garnvalget denne gangen ble Faerytale (100% alpakka) og Soul (68% Babyalpakka og 32% Nylon), denne garnblandingen gir en myk, tykk, god og varm lue.

Prøvde å se gjennom bloggen her etter de andre to luene jeg har strikket i samme mønster men fant de ikke, så da får jeg legge ut bilder av disse i samme slengen her.

Strikka luer

Denne grå lua har jeg strikket i garnet Adore 60% alpakka og 40% akryl gir også en herlig mykhet.

Strikka lue i rosa

Rosa lue er deilig og myk strikket lue i BabyMerino. 100% merinoull.

Noen kavalkade over det jeg har strikket i fjord blir det nok ikke i år. Da får alle ha en riktig fin start på det nye året, og velkommen til nye flotte følgere.

Luene selges - den roa er solgt..

2 kommentarer:

  1. Luene dine ble riktig fine! Samme mønster som dem jeg strikka i jula. Spennende med andre garnvarianter.

    Godt nytt år!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Deilige luer! Og flott og enkelt mønster da :) Så fint at du deler

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett

Drevet av Blogger.