Røde selbuvotter

Må jo bare innrømme at det har blitt litt strikking i jula. Først ble jeg ferdig med et par tovede votter i rød/lillanyanser, og nå har jeg strikket selbuvotter i P2 fra Rauma ullvarefabrikk. Disse ble røde og har fått brukt opp mesteparten av garnet som jeg strikket de forrige selbuvottene av.

Røde selbuvotter

Vottene ble kanskje litt små i forhold til hva jeg trodde men men de passer godt på ei normal til lita damehånd.

Mål:
Hel lengde 26 cm
Fra tommel til tupp 14,5 cm
Bredde 10 cm
Mønster - Tja si det da, husker ikke for jeg har jo surfet og sett her og der så jeg kan ikke akkurat nå fortelle hvor mønstret er hentet. Har så mange ulike mønstre liggende på min datamaskin, men kanskje du kan trøste deg og få litt inspirasjon med disse mønstrene.

Ja og her er de tova vottene jeg strikket før selbuvottne.

tova votte

Som vanlig er de strikket i Fritidsgarnet fra Sandnes.

Begge vottene er til salgs

2 kommentarer:

  1. Fine Selbu-votter i gammelt, godt mønster! Lekkert med rødt og hvitt. Tova-votter blir det nok bruk for igjen, for det blir sikkert kaldt i vinter også.

    Fortsatt god romjul!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte votter du har strikket:-)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.