Lyseblå lue i Alpaca og Kid-Silk

Måtte prøve på ei ny lue etter samme prinsippet som jeg strikket den jeg la ut her i går. Denne gangen valgte jeg å felle av med stjernefelling og hadde fler masker igjen før jeg snurpet den sammen i toppen. Luen ble litt annen i fasongen og jeg likete egentlig fasongen på den jeg strikket i går best. Selve garntypen virker myk og god på begge luene.

Strikka rullelue
Strikka rullelue
Strikka rullelue

Strikka rullelue

Til garnet på pinner nr. 3 passer det med 100 m, jeg brukte 110 på denne, så lua ble 1 cm større i diameter.

Diameter: 28 cm
Lengde: 24 cm

Garn: ca 50g. Alpaca og Kid-Silk fra Drops
Pinner nr. 3 mm



1 kommentar:

  1. Hei!

    Takk for hyggelig kommentar! Denne lua ble også fin! Artig å forsøke nye måter å felle av på. Det skal ikke mye til før lua får et annet uttrykk.

    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem

    SvarSlett

Drevet av Blogger.