Hvit + hvit og rød

En hvit lue har blitt til her som følge av det siste jeg har strikket nå. Har lenge tenkt på å finne en oppskrift på ei lue med øreklaffer og nå fant jeg ei...her ligger oppskriften.

Hvit strikka lue

Synes den ble ganske så bra og er litt usikker på om jeg skal ha noe broderier eller lignende på den før den blir helt ferdig, --Eller skal jeg bare ha den hvit og ren. Tror nok denne luen vil bli utgangspunkt for det jeg egentlig tenker på, skal fikse litt på øreklaffene og justere litt her og der så blir den slik jeg har tenkt på - Tror nok det er uante muligheter her.

Brukte garnet Adore alpakka med pinner nr. 4 og 4,5 og to tråder. Størrelsen skulle bli 10/14 år men den passet mitt hode. :-) Ja og jippi må jeg si - Nå har jeg endelig funnet glasshode som jeg har lett etter i lengre tid. Faktisk hadde de dette på en butikk her i Tønsberg som heter DesignForum. Betalte 299,- for dette og er bare glad jeg slapp å bestille over nettet - da hadde vel prisen blitt litt dyrere pga frakt. For hodet veier ganske mye 2-2,5 kg...

Videre har det gått i ei grå lue til i disse baggyluene jeg har strikket og nå har det blitt tre stykker av disse. Brun, rosa og siste er grå. (ps har byttet bilde så nå får dere med den beige og) Luene kan kjøpes i min butikk.

Strikka luer

Ellers så har jeg startet på en liten julegave, kjøpte meg P2 garn fra rauma og skal strikke votter :-).

strikking av selbuvotter

1 kommentar:

  1. Flott hvit lue!
    Jeg har jo hatt dilla på hvite luer, tovete, men nå fikk jeg lyst til å lage en slik som du har laget!
    Men det blir vel ikke før uti 2014...