FWSS-lue i dyp lilla

Fall - Winter - Summer - Spring

Populær, enkel, og kankje ei velkjent lue for de fleste, denne rullelua har jeg strikket av garnet Hverdags på pinner nr. 3mm. Enkel og grei lue å strikke og må bare påpeke at dette garnet er helt herlig å strikke av. :-)
Lua ble akkurat passe tykk/tynn men kanskje ikke så veldig pusete pga garnvalget. Men myk og god det er den. Holder nå på med en lik en i annet garn og farge :-)

strikka rullulue


Strikka rullelue

Til dette garnet på pinner nr. 3 passer det med 110 m. ca 20-24 cm før fellingen starter.

Diameter: 27 cm
Lendre: 24 cm

Garn: ca 50g. Hverdags (60% fineste alpakka og 40% ull)
Pinner nr. 3 mm

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Synes lua ser ganske pusete ut, jeg da. Jeg har strikka menge slike i ulikt garn og ulike farger, og her får vi mye for innsatsen. Enkel og rask å strikke, og så blir den så fin! Synes den passer på ethvert hode, unntatt mitt. Så da så.....
    Gleder meg til å se den du strikker på nå.

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Herlig farge på den lua, jeg har også strikket mange av den sorten lenge før den fikk det navnet....
    Har et nøste hverdags liggende, kanskje det skal bli ei lue hvis det er nok med et nøste da?

    SvarSlett
  3. Fin lua jeg vil strikke for datter min! Ha en herlig uke fortsatt.

    SvarSlett

Drevet av Blogger.