Et nyttig verktøy for strikking + ny lue

Jeg har lenge vært på jakt etter en slik rundeteller som jeg kan bruke når jeg strikker. Nå har jeg fått tak i en slik digital dingst som teller omgangene i mine strikkeprosjekter.

rundeteller

Denne fikk jeg tak i gjennom et firma som heter Lou-Rey som befinner seg i Lillehammer, fant dem på facebook og fikk bestilt gjennom meldingsboksen deres. Kostet 79,- inkl. frakt. Supert spør du meg, nå slipper jeg all den tellingen hele tiden. Ikke minst sitter den på fingeren så den er lett tilgjengelig. :-)

Ny rullelue
Jeg har også fått gjort ferdig en ny rullelue som jeg har strikket på pinner nr. 4mm. Denne lua er stikket i garntypene: 1 tråd Soul og 1 tråd Air som består av myk god alpakka fra du store alpakka.

Strikka rullelue til dame

Garnblandingen  ga et veldig mykt og ga et godt resultat, men kanskje ikke det beste garnet jeg har strikket med. :-)

strikka rullelue

Mønstret på rullelua er fra en mønsterpakke jeg handlet på den nermeste garnbutikken her i området MAGIKA på Sem i Vestfold.

Strikkebutikk


Ha en fin fredagskveld, og takk og velkommen til mange nye følgere :-)

2 kommentarer:

  1. Det så ut som en smart liten dings:)
    Flott lue!

    SvarSlett
  2. Den var kjekk, må huske på :)
    Flott lue i nydelig farge.

    SvarSlett

Drevet av Blogger.