En genial Lue i Royal Alpakka

Nå kom jeg sannelig på noe lurt når jeg satt her i avslutningen på denne lua.

Jeg tenkte hvorfor ikke prøve å lage TO luer i EN lue. som sagt så gjort så har jeg funnet ut at det kan gjøres på denne måten helt enkelt. Denne lua har jeg laget slik at en kan velge hvilket kjønn som skal ha den, eller etter hva en selv ønsker. Laget en liten rose til damene som kan syes på eller bare knyttes på og da ble den slik.

Strikka Lue i Royal Alpakka med rosett

Eller om en ønsker en mer maskulin lue kan en enkelt la være å sette på rosen da blir den slik.

Strikka Lue i Royal Alpakka


Denne lua skal selges og ligger nå til salgs i min eplabutik og da har jeg ordnet med en pakke til rosetten som ligger ved.

Heklet rosett
Til denne luen gikk det med et helt nøste Royal Alpakka fra Dalegarn på pinner nr. 4mm. Jeg synes lua ble passe tykk og kan brukes mesteparten av vinteren, våren og høsten.

INFO.
Lengde: 24 cm
Diameter: 23cm
Farge: Brun nr. 0062-2288
Garn: Royal alpakka 100% alpakka
Håndvask 30 grader

4 kommentarer:

  1. Har osse lavet "genial lue" ............... Mønster på den ene side og ensfarvet på den anden

    SvarSlett
  2. Så lurt! Da trenger ikke mottaker være spesifisert på forhånd:) Genialt også til julemesser i disse førjulstider!

    SvarSlett
  3. Både huva og glashovudet var fint. Alle huver er fine på det hovudet, ser eg. Er også glashovudet til sals nokon stad, tru?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Jeg kjøpte glasshodet hos en butikke her i Tønsberg. Har skrevet om dette i et annet innlegg her i bloggen: http://strikkemaske.blogspot.no/2013/11/et-nyttig-verkty-for-strikking-ny-lue.html

      Slett

Drevet av Blogger.