Boblelue-Catya

En inspirasjon fra avisene fikk jeg her om dagen da drammenstidene skrev om barnelua som kostet 1400 kr. Dette ville jeg forsøke å strikke og nå er jeg ferdig med første prøvestrikking i denne lua.

Strikka boblelue


Den som var til salgs i barnebutikken i drammen hadde da diamanter der jeg har rosa garn.

Ellers er dette en lue som jeg har strikket i teknikken Sjømannsbobler, brukte garnet Hverdags (naturhvit), Adore (grå), og smart i rosaprikker.
Strikket på pinner nr. 3 og 3.5 med 124 masker.
Å strikke sjømannsbobler finner du en god video på her.

Størrelsen på lua er vanlig damestr. og ligger nå for salg i min lille butikk.

Håper du har en hyggelig lørdag!


5 kommentarer:

  1. Flott lue! Har ikke sett denne strikketeknikken før. Takk for link!
    God søndag! :-)

    SvarSlett
  2. Stilig lue! Gjett om jeg fikk lyst til å strikke denne, da? Jeg har heller ikke sett denne teknikken før, men jeg må i mål med noen julegaver først.....

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott!
    Det er jo rene galskapen å betale 14oo kroner for ei barnelue!
    Mye bedre å strikke den selv og når det blir så flott som den du har strikket er det helt avgjort mye, mye bedre.
    Takk for link, dette vil jeg prøve en gang!

    SvarSlett
  4. Alldeles nydelig ble lua di!! Flink er du :)
    Ha ei god kommende uke - Klem!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott hua, og koselig sida. Takk for inspirasjon

    SvarSlett

Drevet av Blogger.