2 Luer

Hvit flettelue og Rosa FWSS-lue

Strikket et par luer til siden sist.

Hvit Flettelue
Flettelua er stikket i et garn som er nytt for meg fikk handlet garnet sist jeg hadde innkjøp. Garnet heter Stella Paljett fra Jarbo Garn. (9% Mohair, 9% ull, 68% Akryl, 10% polyester, 4% paljett)Tenker nok det er svensk.
På denne lua brukte jeg pinner nr. 4mm og 5mm. Linken og min inspirasjonskilde til mønset fant jeg her. Med utgangspunk i 96 masker strikket jeg denne lua på pinner nr. 4 og 5mm. Dette ble en lue som har god passform men er nok ikke den tykkeste vinterlua men helt ok hvis du liker luer som ikke er for varme.
Lua passer en voksen.
Flettelue


Rosa FWSS-lue
Denne lua er stikket som de andre FWSS-luene jeg har strikket med samme maskeantallet og denne gangen har jeg brukt Alpaca fra Drops (100% alpakka) og blandet med Alpaca-Silk (65% Alpakka, 10% Ekstra fin Merino, 25% silke)fra Rauma på pinner nr. 3mm. 100 masker. Dette ble en myk og god lue og akkurat psse for mitt hode.

FWSS-lue


FWSS-lue
Den rosa lua er nå solgt
 Holder nå på med ei Catya lue med "diamanter" som jeg er spent på om jeg får til.  Ha en super helg.


2 kommentarer:

  1. Fine luer du har strikka! Jeg har også lyst til å prøve meg på den flettelua, det er så dekorativt med flettestrikk. God helg til deg også! :-)

    SvarSlett
  2. Så fint det ble med paljetter på flettelua! Koselig at du linker. Rullelua ble jo super med det garnvalget! Lykke til med neste prosjekt og god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Drevet av Blogger.