Montreal lue lilla og naturhvit

I helgen har jeg stikke nesten hele tiden og har nå fått ferdig denne Montreal luen som jeg skal gi i gave til ....

Strikket lue med mønster
Uten blitz

Strikket lue med mønster
Med blitz

Jeg brukte garnet Hverdags fra du store alpakka 60% alpakka og 40% ull på pinner nr. 3, mønster her.

Strikket lue med mønster

Strikket på pinner 2,5 og 3mm.
Denne luen ble akkurat passe for mitt hode.
Da jeg målte den når den lå på bordet var målene: 46cm omkrets og 21cm i høyde.

Bildene ble vel ikke helt det som er i virkeligheten for mye gulskjær i fargene og med blitz ble de litt nærmere luas farger, i virkeligheten er de mye klarere. Tar kanskje bilder i dagslys i morgen.
Må bare også få sagt at dette garnet var helt nydelig å strikke av :-)




4 kommentarer:

  1. Stor fin lua har du strikket, en deilig gave.
    Farger og mønsteret er kjempeflott.
    En hyggelige søndagskveld nå for deg.
    Hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  2. Skikkelig fin lue! Takk for tips om garn! Fikk lyst til å sette denne lua på strikkelista, men den er visst altfor lang allerede.

    Ha en fin søndagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott lue du har strikket, nydelig mønster:-) God søndagskveld! Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin lue! Har noe alpakka, fra du strore alpakka liggende, men det garnet du nevner har gått meg hus forbi!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.