Hjelp og råd til Kauni trengs...noen der

kauni
Etter forrige innkjøp havnet det med et nøste 170gr Kauni hos meg. Ser det er mange som strikker med dette garnet som får til de nydeligste plagg, og er blitt litt nyskjerrig på dette garnet så derfor kom det med i handlekurven min.

Jeg har tenkt på å prøve ut Kauni nå i flere mnd, men det har liksom ikke blitt til at jeg har gjort noe mer med det enn bare tanken.

trenger jeg litt hjelp fra dere :-)

Kauni

Kauni

Noen som har forslag til hva jeg kan strikke av Kaunigarn og som rekker til dette nøstet på 160gr?
Eventuelt hvilke garntyper jeg kan blande det med?
Blir takknemlig for alle forslag.


5 kommentarer:

  1. Jeg vant to nøster på en give-away, og det ble til to sjal. Det virka litt hardt før jeg fikk vaska det, men alt er jo hardt i disse alpakkatider. Veldig godt garn å strikke med, og ett nøste holder fint til et sjal.
    Har sett jakker i dette garnet også, men da trenger du vel mer garn. Muligens en babyjakke?

























    SvarSlett
  2. Har også strikket sjal av dette garnet, noe det passer perfekt til :)

    SvarSlett
  3. Strikker en nydelig enkel genser (voksen str). Noe alla denne http://tovrange.blogspot.no/2013/10/regnbuereprise.html
    De i butikken sa det skulle holde med et nøste av hver farge.

    SvarSlett
  4. Jeg har sett at mange bruker Rauma finull som tilleggsgarn. Det skal jeg bruke selv. Jeg har strikket et sjal med bare Kauni,men det ble litt knapt med bare et nøste for meg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei. Strikket sinnasaujakke i dette garnet. Brukte 1 nøste kauni og 4nøster pt2garn.stor jakke. Morsom jakke å strikke :-)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.