Blått og hvitt på pinner og sola skinner

Driver og strikker i alpakka denne gangen i blått og hvitt og strikker med magic loop, så lenge det er bare to farger er det ikke så ille. Jeg tror det kanskje er en treningssak måten en strikker på hva man blir vant med. Men når en skal strikke to like deler er det greit å benytte seg av Magic Loop teknikken. For dere som ikke vet hva Magic Loop er så er det å strikke noe på en lang rundpinne med myk kabel, istedet for settpinner. Eksempel kan være votter, lester eller ermer.
Ble du interessert i hvordan du gjør dette fra grunnen er det bare å søke opp Magic Loop i søkefeltet i din nettleser så finnes det utallige forklaringer på akkurat dette.

Blått og Hvitt
Men tilbake til hva jeg gjør akkurat nå, og her det går i blå og hvit Alpakka fra Drops på mine pinner for tiden. Da jeg begynte på disse vottene så brukte jeg pinner nr. 3,5 og det ble ikke vellykket (se et av bildene neden for på forskjellen det ble). Så i dag fikk jeg nye pinner i str. 2,5 som var lang nok kabel på til å strikke de i Magic Loop. Men ser at rundpinner i str. 80cm blir nesten for knapt å bruke så jeg anbefaler å bruke 100-110 cm lange rundpinner til dette. Tror nok at pinner 2,5 blir akkurat passe til garnet jeg bruker. Så da gjenstår det bare å se hvordan størrelsen blir, strikker i str. dame.

Strikking av mønstervotter




Bildet under viser hvordan det ble på pinner nr. 3,5mm (uffameg...)
Strikking




Babyvotter inspirert av Lovikka-Votten
Har strikket et par babyvotter i ganske tykt mykt garn (Trysil Iglo Soft i 100% ull). De ble kanskje litt Lovikka inspirerte men uten pynten rundt håndleddet. Fordi det er til baby har jeg heller tvunnet en snor som er til å knytte rundt håndleddene for å holde de bedre på plass.

Disse vottene ble slik:
Strikket babyvotter




Med kanten oppe går de litt lenger oppover armene.
Strikket babyvotter


Mål:
Hel lengde 18 cm
med brettet kant nede: 13,5 cm
Bredde: 7cm
Garn: Iglo Soft fra Trysil Garn 100% Ull

Litt om Været
I dag har vi et helt herlig høstvær her hos oss i Vestfold med sol fra nesten skyfri himmel og litt vind som gjør at løvet flyr langs stier og veger.
11 grader i skyggen nå kl. 14.00, og det var godt og varmt i solveggen her utenfor i sted.




1 kommentar:

  1. Nusselige babyvotter!
    Nattens dronning - jeg vet ikke om dette er den rette, men jeg kaller den for den såkalte nattens dronning, jeg har hørt at det er en annen som heter det, som også blomstrer om natta.
    Klem fra nord!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.