Strikking, Bil i brann og Campingkos

Det har blitt lite blogging på meg etter at vi kom hit til Campingen, nå har vi ligget er i ca 3 uker.

Strikkingen er det så som så med akkurat nå for tiden, men holder på med noen strømper som jeg strikker samtidig på lang rundpinne, teknikken kalles vel Magic Loop på strikkespråket :-). Går greit med den metoden men litt rot blir det i nøstene med så mange farger og nøster samtidig. 

strikking av sokker

Her har det skjedd saker og ting, ikke akkurat av det beste en kan oppleve når er hjemmefra og litt langt til butikkene... Bilen sto plutselig i fyr og flammer her for ca to uker siden. Heldigvis ble ingen skadet og alt gikk bra, men da ble vi uten bil og har vært det til nå her om dagen da vi kjøpte ny bil. Vi har heldigvis hatt sykler med hit så vi har ikke vært helt hjelpesløse, så litt trim har det blitt.

Da bilen brant opp ble vi fri for transportverktøy til byggingen av plattingen her så det har bare blitt stående, blir vel å få satt igang nå til uken igjen med å ferdigstille plattingen utenfor forteltet og fått den malt.

Planer videre blir blomster og pynte litt rundt oss her, litt mer strikking og forhåpentligvis mer blogging.

Ellers har vi virkelig nytt dagnene med flott vær og god grillmat.

Håper alle sammen har det fint med dere selv og de rundt dere, ha en fin uke alle sammen.




6 kommentarer:

  1. Herlige farger på strikkingen din!!!
    Men oj,oj,oj da ... Bilen brant!? Huff. Det er nesten bare slikt en leser om og ikke opplever selv.....
    Godt at alt gikk godt, og at dere nå har fått dere en ny en, og kan fortsette med plattingen, planter og pynt. Kos deg masse i uka som kommer!!
    Klem til deg :)

    SvarSlett
  2. Skjønner du storkoser deg på campingen tross dramatikk og forsinkelser i byggeprosjektet:)
    Så flotte strømper du strikker, tror jeg skal prøve meg på magic loop. Holder på med ei lita ullbukse som jeg er redd jeg har litt lite garn til. Har begynt oppe så da kan det være lurt å strikke begge beina samtidig så sikrer at jeg får dem like lange.

    SvarSlett
  3. Jeg holder på med maken sokker, men i to brunfarger og naturhvitt. Jeg gleder meg til å se dine ferdige. Synd med bilen, men godt ingen ble skadet. Nyt campinglivet!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Huff , det hørtes ikke bra ut - godt det er bra med dere da :)
    Sokkene er kjempefine , herlige farger !
    Har nettopp mottatt masse garn i posten - får se hva det blir ;) Campingliv er herlig - kos deg videre. Mye fint hos deg . Følger deg - så jeg kommer tilbake :)

    SvarSlett
  5. Så fine farger! Og flink du er, som strikker to samtidig. Jeg tør liksom aldri å hive meg i gang med magic loop :) Pyntekanten i forrige innlegg var forresten kjempefin! Jeg må se litt nærmere på den, kanskje jeg må herme ;)

    SvarSlett
  6. Uff det hørtes da litt skummelt ut med bilbrann.Så fine sokker du lager og to samtidig da. Høres absolutt magisk ut for meg.
    Klem

    SvarSlett

Drevet av Blogger.