På pinnene - LuxusGarnet - Kid Silk

På pinnene - LuxusGarnet - Kid Silk

LuxusGarnet - Kid Silk:
Denne uken går det i Kid-Silk på mine pinner. Jeg holder på med noe lekkert som du vil få se om få dager. Garnet er superlett, luftig og inneholder 5% Mohair, 25% Silke Pinner nr. 3,5mm og er et drøyt garn. Under strikkingen jeg har gjort med dette garnet kom jeg til å tenke på at garnet må jo også egne seg godt til å ha sammen med annet garn som effektgarn.

Garnet er ganske tynt men ruver godt pga mohairen som er i - i startet på strikkingen var jeg litt skeptisk og trodde det gikk av ganske lett. Det gjør det ikke tåler ganske mye, og dette skyldes vel den store andelen av silke som er blandet inn.

Arbeidet blir superlett og helt herlig.


Kid-Silk Nerde- Fakta
Innhold: 5% Mohair, 25% Silke
Garngruppe: A (23 - 26 masker)
Vekt/lengde: 25 gram = ca. 200 meter
Anbefalt pinne: 3,5 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 23m x 30p
Håndvask, maks 30°C/ Tørkes flatt / Kan toves

Jeg kjøpte mitt garn her


Hva har du på dine pinner denne uken?

obs strikking pågår
Ha en fin ukestart!

KLemz 


4 kommentarer:

  1. Jeg har et sjal i babyalpakka silk på pinnene. Og et par pulsvarmere... Og så fant jeg et par uglevotter i kurven som bare mangler øyne..

    SvarSlett
  2. Glemte helt å si at Kid Silk er veldig fint i kombinasjon med alpakka. Skappelgenser f.eks kan godt strikkes med disse to blandet!

    SvarSlett
  3. Ser herlig ut dette garnet. Spent på hva du lager.
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, det garnet så lekkert ut. Jeg har igjen å prøve det :)
    Lurer på hva du lager, så jeg følger med fremover!
    Ha en flott strikkekveld!

    SvarSlett

Drevet av Blogger.