Når man intet annet kan ta seg til så strikker jeg

Hermann the Hampelmann. 

Hermann the Hampelmann

Denne ideen fikk jeg i dag av wencheshobbykrok
Jeg har brukt rester av alskens ullgarn og på strømpelesten er han ca 19cm høy!
Mønstret finner du her og morsom å strikke

I går etter at jeg la ut det blå sjalet så la jeg opp til en hals med Drops alpakka og begynte å strikke men er nå litt i tvil om hva jeg skal, og ikke skal. Strikker med en tråd på pinner nr. 3,5mm, men begynte å tenke på at kanskje to tråder og større pinner ville vært bedre. Så dette arbeidet har bare blitt liggende her i kurven i dag. Eller hadde det kanskje vært en ide å blande inn litt annet fluffy garn i dette arbedet?  Det skulle bli en hals da men nå vet jeg ikke.

strikking i alpakka

Har du ideer til meg?

Men nå er det kvelden, natta, kanskje det ligger en lur kommentar her i morgen til meg :-)

6 kommentarer:

  1. Så flott din Hermann the Hampelmann ble.Syntes det var en flott løsning med dusk i lua.

    SvarSlett
  2. Kanskje du kunne strikke inn noen striper med tynt garn og beholde pinnestørrelsen? De blir også ganske fint..
    Ha en fin dag og en god helg!

    SvarSlett
  3. Dette var da en morsom kar, fargerik og fin!
    Flott måte å få brukt litt restegarn på.

    SvarSlett
  4. Artig Hermann! Når det gjelder halsen er jeg usikker, men tynt garn og tykke pinner gjør ofte at arbeidet "strekker" seg mye. Innbiller meg at dobbelt garn gir en "stødigere" hals.

    Lykke til hva du enn bestemmer deg for!

    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kommentar. Dette var ein artig fyr som heilt sikkert blir populær :) God helg.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Søt, han Herman! Så mye fint du lager, det sjalet under her var jo bare lekkert!!! Skal bli fint å følge deg videre!
    Ha en fin søndag! :-)