Fjærlett sjal


strikka sjal i hullmønster
Sjal i Hullmønser

Dette ble virkelig fjærlett må jeg si sjalet er strikket fram og tilbake i to deler og masket sammen med maskestin på midten.

Det der med maskesting skremte meg litt for hver gang jeg har måttet gjøre dette har det blitt litt underlig :-), men denne gangen greide jeg det med glans. Brukte videoveiledningen som du kan finne her.

Om jeg skal kalle dette et sjal eller skjerf er et lite dillemma for meg, synes jeg kan bruke begge navnene på dette. :-) Jeg er ialle fall ferdig med sjalet nå etter at jeg startet på det den 11 april. Jeg har ikke blokket eller strukket det ennå. Blir vel å gi det en liten oppskylling i milo og legge det flatt til tørk. Det ble iallefall et helt herlig og mykt sjal.


Str: 144x26 cm
Mønster: DROPS 108-4 Gratis her
Pinne: 3,5 mm
Garn: ca 75-80 gr Drops KidSilk

Ha en fin dag!


9 kommentarer:

  1. Det ble rett og slett bare nydelig, fargen også. Tenker det er en drøm å ha rundt halsen :) Jeg elsker skjerf og sjal, bruker det hele året.
    Ha en fin dag!
    Anette

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint! Så flink du er. Enig med Anette, fargen er nydelig..

    SvarSlett
  3. Å så søt blogg, må legge meg til..... Takk for koselig kommentar på dukkevogna :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig dette ble. Ser lett ut,og er sikkert lunt. Skjønn farge.
    Klem

    SvarSlett
  5. For et lekkert sjal,du har laget

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal/skjerf i en lekker farge.
    Det SER mykt å lekkert ut også :)
    Er på godt over 5oo masker her nå...Laaange omganger ;)
    Klem!

    SvarSlett
  7. Nydelig farge!! Så mye fint det var her inne :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig og lett og fint! Herlig farge også :)

    SvarSlett
  9. Det sjalet ser bare helt fantastisk ut å ha rundt halsen! Nydelig! :-)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.