Vinhøne

Vinhøna er nå ferdig strikket, tovet, filtet, heklet og sydd, mangler bare beina, som jeg skal lage av tvinnede snorer med en knute på hver. Denne høna strikket jeg i vinter en gang og den har bare blitt liggende i skapet og ventet på øyne og nebbet sitt. Nå er den imidlertid ferdig og her er den.

Strikket tova Vinhøne

Har benyttet en del rester av ullgarn som egner seg for toving, bl.a mor aase, og de andre husker jeg ikke :-). Oppskriften fant jeg på Sandnes garn og er enkel og strikke.

Jeg har satt et litt eget preg på den ved å nålefilte nebbet, brukte 4 knapper til øynene. Ellers har jeg nålefiltet pynte-knappene foran og brukt vanlige knapper bak til åpningen.

Ha en fin helg alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Så forseggjort denne vinhøna var! Riktig dekorativ! Da er det bare å kjøpe vin!
    Jeg viser nok sjalet på bloggen så snart jeg får blokka det. Må ha litt hjelp, for jeg har aldri blokka noe før. Men hva har man venner til?

    Ha en fin lørdagskveld! Jeg har funnet noe restegarn og lagt opp ei lue....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. For en herlig høne, rent til å bli glad av :) Har oppskrift på tova vinhøne jeg også, kanskje jeg skal prøve meg på den nå :)
    Ha en fin lørdag!
    Hilsen fra Anette