Strikketips - Spit splicing - Spyttspleising

Strikketips - Spit splicing - Spyttspleising
Det finnes så mange flinke strikkere rundt om i vår verden med så mange gode tips. Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge ut noen av disse i denne bloggen etterhvert.

Å feste tråder er for mange det kjedeligste under en strikking. Men det finnes råd og dette rådet gjelder for alt garn av naturlig ullfibre og ikke de syntetiskefibre.

Med Spit-Splicing/ Spyttspleising skjøter du to tråder enkelt når du strikker og kan begrense antallet av tråder du må feste etter du er ferdig med arbeidet. Videoen under viser dette på en enkel og grei måte.


<>/div

Videoen er lagt ut av VeryPinkKnits

4 kommentarer:

  1. Så bra. Dette må jeg huske til neste gang. Takk for titten.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så stilig! Dette må prøves.. :)
    God påske til deg.. :)
    Kristin

    SvarSlett
  3. Dette må prøves! :)
    Flott blogg du har, masse inspirasjon! :)
    Legger meg til som følger, og titter innom snart igjen.. :)
    God påske!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  4. Nå har jeg sett og lært! Jeg pleier å strikke med dobbelt garn et par-tre masker og så fester jeg på baksida til slutt. Jeg synes å feste tråder går helt greit. Da er jeg jo straks i mål og kan begynne på noe nytt.

    Fortsatt fin påske til deg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Drevet av Blogger.