Strikket oppvaskklut og Heklet bolle!

Strikket oppvaskklut og heklet bolle
Ja selvfølgelig måtte jeg jo prøve meg på å hekle en brødkurv og oppvask klut også. Jeg brukte bommulsgarnet Solberggarn Donna på pinner nr. 4.

Brødkurven heklet jeg i enkelt garn og litt etter som jeg følte med maskeantallet på heklenål nr. 3,5. Lagde den såpass høy at den kan brettes på kantene for å få den stødig. Den blir fin til påskefrokosten :-)

Oppvaskkluten strikket jeg med dobbelt garn og strikket 1 omg. rett og 1 omg. rett+vrang. Blir spennende å få prøvd denne alle bloggene jeg har vært på som har strikket slike skryter som bare det av disse. Mange flotte oppskrifter her på kluter.

Strikket oppvaskklut

Vel vel i dag skinner solen igjen, mens jeg har vasket huset og pyntet til påsken her, fylt opp med godis overhele huset. Får håpe at dette fine været holder seg over HELE påsken.

Ønser alle en superflott påske!

3 kommentarer:

  1. Så flott brødkurv til påskefrokosten du har laget!
    Og ja, de hjemmelagede oppvaskfillene er bare supre. Min 22 år gamle datter vil ikke ha annet :)
    Ha en fin skjærtorsdag!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder i gult! Glømmer nesten å kommentere brødkorga og kopptua! Elegante til påskekjøkkenet!

    Riktig god påske! Sola skinner fra skyfri himmel i dag også.

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  3. Likte godt brødkorga di. Fastmasker (ser ut som det er det du har brukt) gjør arbeidet litt fast og stødig. Brødkorgidèen skal jeg jammen meg ta med meg :)
    Fortsatt god påske!
    Anette