Strikket kanin - Knitted bunny

Vi feirer påsken med høner, kyllinger, egg og harer.
Påskeharen er et gammelt symbol, den er symbol for den keltiske gudinnen Astarte. Haren var i gamle dager også et symbol for fruktbarhet. Påskeharen som kommer med egg av marsipan og sjokolade er en gammel tradisjon og kommer opprinnelig fra Tyskland. I Norge begynner påskeharen også å bli mer og mer vanlig.

Søte påskekaniner som alle kan strikke 

Strikket kanin - Knitted bunny

Mønsteret  er gratis og det finner du her eller på raverly her.

Jeg strikket med annet maskeantall og annet garn. Jeg strikket min kanin i babymerino, på pinner nr. 2,5 og hadde et maskeantall på 50 masker. Oppskrift på dusk finner du her, men bruk en mye mindre ring.
Eventyret om påskeharen finner du her

Ha en fin søndagskveld.

2 kommentarer:

  1. For en søt påskehare! Jeg får bare så lyst til å strikke maken. Takk for oppskrift!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den var utrolig søt. Jeg har noe herlig gult og loddent garn liggende.....:)
    Ha en fin søndagskveld!
    Anette

    SvarSlett

Drevet av Blogger.