Strikket Eggvarmere med oppskrift

Litt formiddagsstrikking har det blitt i dag. Det er jo snart påske og da må en ha eggvarmere, jeg har foreløpig bare strikket to slike - men skal lage flere og alle skal ha hver sin farge. Enkelt og greit - kjapt gikk dette også. Oppskriften finner du nederst i dette innlegget.

Strikket Eggvarmere med oppskrift

Oppskrift på Strikket Eggvarmere

Bruk et garn som passer til pinner nr. 4 , her trenger en ikke mye garn  så dette er flott til restegarn.

Legg opp 24 masker på pinne nr. 4.
Strikk 2 rett og 2 vrang i ca 23 omganger
Siste omgang før felling strikket jeg 2 og 2 sammen og halverte maskeantallet før jeg felte av alle maskene og dro toppen sammen.

Strikkede eggvarmere

Enkel måte å lage en liten dusk på er å bruke en gaffel

Legg en garnbit mellom de midterste taggene på en gaffel. (Dette er til å bruke for å knytte dusken sammen senere)
Ta den fargen du ønsker på dusken og begynn og surre.
Disse små duskene surret jeg ca 23 ganger
Ta den første tråden du hadde og knytt godt sammen
Dra garnet av gaffelen og klipp opp i hver side.

Oppskriften er kun for privat bruk, og jeg setter pris på om du kan linke tilbake hit hvis du strikker disse.

Ha en fornøyelig dag

4 kommentarer:

  1. Så morsomme eggvarmere! Den lille dusken gjorde susen! Takk for inspirasjon og oppskrift!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja, disse var morsomme, og jeg skal forsøke duskeknepet ditt med gaffel! Velkommen som følger hos meg - så hyggelig!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig til påskebordet :) Gaffeltrikset har jeg aldri hørt om, kjekt med nye og smarte løsninger.
    Ha en fin kveld!
    Anette

    SvarSlett
  4. Sjå her ja! Fleire som har tenkt på huer til små eggehovuder! :) Veldig kjekke desse også, og gaffeltrikset var nytt for meg! God påske til deg og!