Skjøting av garn ved hjelp av Russian Join

Russian Join
Det finnes en del måter en kan skjøte garnet på når en driver og strikker. Her finner du en av disse - såkalt "Russian Join", fant den på YouTube nå, har ikke prøvd denne selv men ser da ganske ok ut.

En annen metode er Spit Splicing dette finner du her

5 kommentarer:

  1. Russian join e genialt! Jeg har brukt det lenge, men med lengre trådender som æ sikrer litt ekstra etterpå, ikke pent m sånne tuster hverken på frem eller baksia av arbeidet....

    BTW! Må flire over kor de amerikanske daman skravle på instruksjonsvideoan sine, hver minste lille detalj utredes i d uendelige! Garnstudio sin instruksjonsvideo(http://www.garnstudio.com/lang/en/video.php?id=80)e velsigna lydløs og vare i 2 min.. ;p

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for link, den har jeg ikke sett - iler rett over og tar en titt på den forklaringen. Holder på med et par lester akkurat nå som jeg tenkte jeg skulle teste dette ut på:-)

      Slett
  2. Så flott!
    Dette skal prøves :)
    Takk for tips!

    Ha en super langfredag - Klem!

    SvarSlett
  3. Så kjekt da! :) takk for tipset, må jo bli mye mindre jobb etterpå.. :)
    Strikker lapper til et teppe, og da er det fint at ikke det synes på baksiden :)
    Ha en fin dag!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  4. Spit splicing skal prøves ut.... greit med nye tips på hvordan få strikkearbeidene bedre og se penere ut, både på den ene og andre sida.
    Ha en videre god påske!

    Hilsen Kjersti