Neii, jeg har jammen strikket helt feil jeg....

Oppskrift på strikket sjal
Så forferdelig, jeg har strikket feil...
Sjalet jeg hadde startet på har jeg jammen gjort en brøler med.. oppdaget det akkurat nå i nattens mulm og mørke når jeg satt her og strikket.

Akk o Ve, jeg fant ut at jeg hadde glemt av at det skulle være en midtstripe bak med en maske rett som liksom skulle dele sjalet i to deler. Så skulle jeg strikket mønstret speilvendt fra denne masken.

Hva gjør jeg nå? Det blir vel feil fasong på det hele. Jeg må rekke det opp igjen, og jeg som var kommet så langt på dette. Hele 75 cm, ja ja slik går det når en ikke kan lese norsk hihi.

Men det kan sikkert være like greit, men da tror jeg at jeg velger et helt annet mønster. Det jeg har strikket på er det på bildet, har du lyst å prøve deg på dette finner du det her

Dette er jo første gangen jeg strikker et sjal, så får håpe at jeg har lært nå :-) men nå er det altfor sent så sier bare natta.

3 kommentarer:

  1. Så synd! Jeg fikk inspirasjon til å trikke dette sjalet her hos deg, og mitt er ferdig strikka, men blokkinga står igjen. Dette er også mitt første sjal, og jeg trodde hele tida at jeg begynte nederst på sjalet, men det gjorde jeg jo ikke!

    Lykke til med det neste, og god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja der kan jeg bare se, jeg trodde også at jeg startet nederst og forsto ikke at jeg fikk den kanten med 3 masker på alle sidene, det skal det jo heller ikke være. Takk for at du sa ifra om det også. :-)

      Slett
  2. Så utrolig kjedelig å måtte rekke opp arbeid som en er kommet så langt med. Og hvis en ikke gjør det kommer en bare til å ergre seg. Men bedre lykke neste gang, denne gangen går det nok bra :) Har hatt mange sånne feilkoblinger selv opp igjennom årene :)
    Ellers var det veldig hyggelig å få deg som følger av bloggen min, velkommen :)
    Hilsen fra Anette